ازبک ها مثل هنگ کنگ نیستند
101679
درخشان: امروز معلوم می شود با خودمان چند چند هستیم
22 خرداد 1403 18:10
آرش جعفری - سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد تیم ملی فوتبال امروز مقابل ازبکستان محک خوبی خواهد خورد و به نوعی چالش خوبی برای بازیکنان جوان تیم ملی در یک دیدار رسمی مقابل یک تیم خوب خواهد بود.

روزنامه گل

آرش جعفری

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد تیم ملی فوتبال امروز مقابل ازبکستان محک خوبی خواهد خورد و به نوعی چالش خوبی برای بازیکنان جوان تیم ملی در یک دیدار رسمی مقابل یک تیم خوب خواهد بود.

حمید درخشان سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس و کاپیتان سال های دور تیم ملی فوتبال ایران ابتدا در خصوص بازی ایران مقابل هنگ گنگ که با برتری ۴ بر ۲ تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل این تیم در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، همراه بود گفت: تیم ما در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشت اما مقداری در کارهای دفاعی پرنوسان بودیم که دلیلش هم ناهماهنگی و استفاده از برخی نفرات جوان در خط دفاعی بود. آریا یوسفی، امین حزباوی و ابوالفضل جلالی برای اولین بار در خط دفاعی کنار هم قرار گرفتند و این تغییر و تحولات نیاز به زمان دارد. تیم ما پیش از اعزام به هنگ کنگ یک تمرین هم انجام نداد و تاکنون هم بازی تدارکاتی نداشتیم که بازیکنان هماهنگ‌تر شوند.

حمید درخشان در ادامه آب و هوا را یکی از علل افت بازیکنان در این بازی دانست و گفت: شرجی بودن هوا هم انرژی زیادی از بازیکنان ما گرفت و شرایط را برای آنها سخت کرد. ضمن اینکه نفراتی مثل طارمی، آزمون، قائدی، جهانبخش و قدوس تقریبا سبک جدیدی را در خط حمله به ما اضافه کرده‌اند. هرچه زمان بگذرد در خط دفاعی هماهنگ‌تر خواهیم شد اما همین که توانستیم برنده شویم، یک نقطه قوت است. هرچند فوتبال ما از هنگ کنگ خیلی سرتر است.

سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص بازی تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان در ورزشگاه آزادی گفت:: قطعا آن بازی خیلی سخت‌تر است ازبکستان یک تیم قدرتی منسجم است و مثل هنگ کنگ بی تجربه نیست. از سوی دیگر دوبازیکن تیم ملی ازبک ستاره تیم های استقلال و پرسپولیس هستند که فوتبال ما را خوب می شناسند وچند بازیکن این تیم هم در اروپا بازی می کنند. در بازی رفت هم تیم ما را اذیت کردند. اگر بازیکنان ما مثل بازی با هنگ کنگ باشد مطمن باشید اذیت می شویم. امیدوارم بچه ها با یک بازی هوشمندانه و در عین حال منطقی این تیم را شکست دهند تا به عنوان سر گروه صعود کنیم.

حمید درخشان در ادامه درمورد اینکه به نظر می‌رسید تیم ملی در قیاس با جام ملت‌های آسیا فوتبال روان‌تری مقابل هنگ کنگ ارائه کرد، گفت: تورنمنت تفاوت‌های زیادی با چنین بازی‌هایی دارد. با یک بازی نمی‌توان چندان عیار تیم را سنجید. تیم ما همیشه نسبت به هنگ‌ کنگ سرتر بوده و گل‌های بیشتری زده است. اما مقابل ازبکستان کار سخت تری داریم. من عقیده دارم در بازی با ازبک تیم ما به چالش کشیده می شود و می توانیم تغییرات در تیم ملی را ارزیابی کنیم و در آن مسابقه بیشتر مشخص می‌شود تا چه اندازه می‌توانیم از بازیکنان جدید جوان سود ببریم.

درخشان درخصوص عملکرد نفرات جوانی مثل محمد قربانی، آریا یوسفی و امین حزباوی در بازی با هنگ‌ کنگ، گفت: در مقابل چنین تیمی عملکرد بدی نداشتند اما باید عیار آنها را مقابل قوی‌تر محک زد. معمولا مقابل تیم‌های باکیفیت‌تر می‌توانیم بگوییم تیم ملی چه تغییرات مثبتی داشته اما باید این جوانان را برای تقابل با تیم‌های سخت‌تر هماهنگ کنیم. بازی با ازبک ها بهترین چالش برای جوانان تیم است و در واقع بای د این جا خودشان را نشان دهند.

حمید درخشان در ادامه درخصوص مصاحبه امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه بازی با هنگ کنگ و جام ملت‌ها نشان داد برخی تیم‌های آسیا پیشرفت محسوسی داشته و در کل فوتبال کشورها به هم نزدیک شده است، گفت: طبیعی است. زیرا همه تیم‌ها کار می‌کنند و در حال استراحت نیستند. می‌بینیم همه تیم‌ها تغییر و رشد کرده‌اند و در تلاش هستند فاصله خود را با مدعیان کم کنند. نمونه بارزش هم عملکرد تیم‌هایی مثل اردن و ازبکستان در جام ملت‌ها بود. شاید در سال‌های آینده کار خیلی سخت‌تر از الان شود و ما هم باید تغییرات مثبت و رشد داشته باشیم تا بار دیگر توانایی خود را به اثبات برسانیم.

حمید درخشان در خصوص اینکه پیشبینی او از بازی امروز چیست گفت: بازی سختی است و نمی توان راحت پیش بینی کرد اما با توجه به اینکه بازی در تهران است و ما مقابل هواداران میزبان هستیم و نیز یک خط حمله بسیار خوب داریم باید برنده از زمین بیرون بیاییم. من امیدوارم با نتیجه خوب و ارائه یک بازی خوب برنده شویم.

#حمید درخشان #پرسپولیس #تیم ملی فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها