نبرد نفس گیر فجر و چادرملو برای لیگ برتری شدن
101636
رقابت یک مازنی با دو گیلانی برای بقا
21 خرداد 1403 13:42
آرش جعفری - ماراتن نفس گیر رقابت های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران بالاخره به روز پایانی رسید و امروز بعد از 10 ماه شاهد هفته سی و چهارم هستیم جایی که پرونده مسابقات بسته خواهد شد.

روزنامه گل

آرش جعفری - ماراتن نفس گیر رقابت های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران بالاخره به روز پایانی رسید و امروز بعد از 10 ماه شاهد هفته سی و چهارم هستیم جایی که پرونده مسابقات بسته خواهد شد.

دیدارهای لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران امروز در حالی به پایان می رسد که دو تیم برای کسب دومین سهمیه لیگ برتر و سه تیم برای سقوط نکردن به لیگ دسته دوم رقابت نفسگیری خواهند داشت.

خیبرخرم آباد در هفته سی و سوم قهرمانی و صعود خود به لیگ برتر را جشن گرفت و حالا با خیالی آسوده در تدارک برگزاری مراسم اختتامیه و جشن قهرمانی خود درورزشگاه خانگی است. خیبر در هفته پایانی در خانه از تیم شهر راز شیراز میزبانی می کند. البته باید بگویم اگر تیم شهرراز با در خواست خیبر موافقت نمی کرد خرم آبادی ها در هفته پایانی باید در شیراز و به دور از هواداران خود جام قهرمانی را دریافت می کردند اما شهرراز چون این دیدار برایشان هیچ اهمیتی از نظر شرایط جدولی نداشت و مسابقه ای تشریفاتی بود قبول کردند در خرم آباد به میدان بروند.

اما از داستان قهرمانی و صعود خیبر بگذریم هفته سی و چهارم در صدر جدول برای دوتیم فجر سپاسی و چادرملو بسیار حساس و مهم است و یکی از بین او دوتیک باید جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند. فجرشهید سپاسی و چادرملو اردکان 70 امتیازی با 6 امتیاز کمتر از خیبر در رده های دوم و سوم جدول قرار دارند و در هفته پایانی برای صعود به لیگ برتر رقابتی شانه به شانه و نفسگیر دارند.

چادر ملو در هفته پایانی در خانه میزبان تیم دریای بابل است. هر دو تیم به 3 امتیاز این تیم نیاز مبرم دارند. چادرملو برای صعود به لیگ برتر باید حتما تیم شمالی را شکست دهد و در آن سوی میدان هم دریای بابل برای بقا در لیگ دسته یک باید حتما از این بازی امتیاز بگیرد.همین کار شاگردان اخباری را در خانه سخت می کند. چادر ملو هفته گذشته هم در مقابل تیم بندر عامری که در شرایط سقوط قرار داشت به تساوی بدون گل قناعت کرد. هر دوتیم به برد احتیاج داشتند اما تقسیم امتیازات به ضرر هر دوتیم شد. درواقع امتیازی که نه به درد چادرملو خورد و نه باعث بقای شاهین بندرعامری شد.

در دیگر بازی مهم هفته پایانی فجرشهید سپاسی که در رتبه دوم قراردارد میهمان تیم پارس جنوبی جم است که در میانه جدول منتظر پایان لیگ است و انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارد. شاگردان مهدی رجب زاده به خوبی می دانند اگر در این بازی پیروز نشوند باید حداقل یک سال دیگر برای بازگشت به لیگ برتر منتظر بمانند. همانطور که گفتیم پارس جنوبی جم برای این دیدار انگیزه ای ندارد اما انتظار می رود که یک بازی جوانمردانه را به نمایش بگذارند.

اما نکته مهم در خصوص این دوتیم و شرایط جدول این است، اگر هر دو تیم برنده شوند این چادرملوست که به لیگ برتر صعود می کند زیرا بازی رو در رو را از فجر برده است اما اگر چادرملو برنده نشود و فجر پیروز شود در آن صورت شیرازی ها در پیچ آخراز تیم چادرملو عبور می کنند و دوباره به لیگ برتر خواهند رسید.

اما اوضاع درانتهای جدول بسیار متفاوت است. در انتهای جدول بعد از اینکه در هفته گذشته سقوط دوتیم خوشه طلایی ساوه و شاهین بندر عامری مسجل شد حالا 3 تیم دیگر برای اینکه آخرین سهمیه به یکی از آن ها اختصاص پیدا نکند رقابت سختی برای بقا دارند. داماش گیلان، دریای بابل و شهرداری آستار 3 تیمی هستند که دوست ندارند سقوط کنند ولی باید یکی از این سه تیم در پایان بازی های امروز با لیگ دسته یک خداحافظی کند.

همانطور که در بالا توضیح دادیم تیم دریای بابل برای بقا باید در یزد به مصاف تیم چادرملو برود که برای صعود به لیگ برتر به برد احتیاج دارد برای همین بابلی ها برای بقا کار سختی نسبت به دو تیم دیگردارند. دو تیم شمالی دیگر یعنی شهرداری آستارا و داماش گیلان برای بقا با تیم هایی بازی دارند که درجدول نه صعود می کنند و نه سقوط برای همین انگیزه زیادی برای هفته آخر ندارند.

داماش گیلان در خانه میزبان تیم سایپا است. داماشی کارراحتری نسبت به دوتیم دیگر برای بقا دارند. چون تیم شهرداری آستارا هم مثل دریای بابل باید بیرون خانه بازی کند واین تیم در هفته پایانی مهمان تیم نفت و گاز گچساران است. نفت وگاز هم مثل سایپا انگیزه ای برای این دیدار ندارد برای همین شهرداری آستارا کلر به مراتب راحت تری نسبت به دریای بابل دارد.

شهرداری آستارا 33 امتیازی است و دو تیم دریای بابل و داماش گیلان 31 امتیازی هستند و به ترتیب رتبه های 14 تا 16 را به خود اختصاص داده اند. برای همین وقتی به جدول و بازی 3 تیم نگاه می کنیم متوجه می شویم شهرداری آستارا شانس بالاتری برای بقا نسبت به دو تیم دیگر دارد و حتی با یک مساوی هم می تواند در لیگ بماند ولی دو تیم دیگر باید حتما برنده شوند. اما نکته مهم این است که سومین تیم سقوط کننده شمالی خواهد بود و باید دید کدام تیم شمالی به دو تیم سقوط کننده دیگر خواهد پیوست.

برنامه هفته سی و چهارم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران

دوشنبه ۲۱ خرداد ساعت ۱۹:۴۵

*داماشیان گیلان - سایپا تهران

داور:علی صفایی کمک ها: مهدی سیفی، وحید سیفی و حجت قیانوری ناظر:کریم اصغرزاده

*مس شهر بابک - شاهین بندر عامری

داور: احمد مرشدی، کمک ها: فرزاد شیرمردی هارون چوپان زاده و امیر آرمند ناظر: مجید روغنی

*پارس جنوبی جم - فجر شهید سپاسی شیراز

داور:رضا عادل کمک ها: دانیال باشنده، اسماعیل احمدی و محمدحسین یحیی زاده ناظر: حمید نظری

*چادرملو اردکان - دریا کاسپین بابل

داور: پیام حیدری کمک ها: حسن ظهیری، حسن انتظاری و حسن زمانی ناظر: ایرج نظری

*نفت مسجد سلیمان - خوشه طلایی ساوه

داور: عنایت قوچ کانلو کمک ها: محسن سلطانی، امید کاظمی و علی کعبی ناظر: فرزاد بهرامی

*شهر راز شیراز - خیبرخرم آباد

داور: شاهین یزدانی کمک ها: بانک خسروی، محمد حیدری و محمد میرزایی ناظر: مهدی پاکزاد

*مس سونگون ورزقان - مس کرمان

داور: حامد سیری کمک ها: آرش امینی، مهدی نگرانی و علی محمدی پور ناظر: مهرداد ذهبی

*نفت و گاز گچساران - شهرداری آستارا

داور:امیرسامان سلطانی کمک ها: امیرمحمد داودزاده، علیرضا مرادی و حمید طیب ناظر: مجید شمس

*آریو اسلامشهر - آبی پوشان جنوب

داور:میلاد کهزادی کمک ها:هیمن نوربخش، فرشید ساعدی و پژمان قرائیان ناظر:علیرضا رجبلو

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #فجر سپاسي شيراز #چادرملو اردکان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها