نخستین جداشده احتمالی پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات
101587
وحید امیری اول خیبر بعد خداحافظی
20 خرداد 1403 10:15
آرش جعفری - یک سال بعد از روزهای جنجالی نقل‌وانتقالات تابستانی، پرسپولیس بار دیگر در حالی پای به پنجره پایان فصل خواهد گذاشت که بازهم چالش جدایی سرمربی را پیشروی خود می‌بینند. اوسمار هنوز موافقت خود با تمدید قرارداد را اعلام نکرده و پالس مثبتی نیز به پرسپولیس نفرستاده تا احتمال حضور یک چهره جدید روی نیمکت پرسپولیس شکل بگیرد.

روزنامه گل

آرش جعفری - یک سال بعد از روزهای جنجالی نقل‌وانتقالات تابستانی، پرسپولیس بار دیگر در حالی پای به پنجره پایان فصل خواهد گذاشت که بازهم چالش جدایی سرمربی را پیشروی خود می‌بینند. اوسمار هنوز موافقت خود با تمدید قرارداد را اعلام نکرده و پالس مثبتی نیز به پرسپولیس نفرستاده تا احتمال حضور یک چهره جدید روی نیمکت پرسپولیس شکل بگیرد.

در عین حال پایان قرارداد 12 بازیکن سرشناس، اسکواد سرخ‌پوشان را نیز تحت تأثیر قرار داده است. نکته جالب اینکه احتمال جدایی بازیکنان تحت قرارداد نیز وجود دارد تا قرمزها درمجموع با چالش‌های زیادی در فاصله دو هفته تا شروع نقل‌وانتقالات تابستانی مواجه باشند.

تمام این موارد در حالی است که پرسپولیس برای کادرفنی، فهرست بازیکنان و همچنین آکادمی، محدودیت 425 میلیاردی وضع‌شده از سوی سازمان لیگ را خواهد داشت که دست و پای مدیرعامل این باشگاه را حسابی بسته و کار او را دشوار می‌کند. به عبارتی و در شرایطی که نرخ ارز نسبت به پارسال حدود 15 درصد بالا رفته و قرارداد بازیکنان نیز افزایش‌یافته، سقف بودجه تنها 30 درصد افزایش داشته تا باشگاه‌های لیگ برتری و به خصوص مدعیان، کار دشواری را در این پنجره داشته باشند.

در همین راستا پرسپولیس برای اینکه بتواند تیم بهتری برای فصل جدید ببند و نیز بازیکنان جدیدی را جذب کند چاره‌ای ندارد جز اینکه چند بازیکنان خود خصوصاً پا به سن گذاشته ها را کنار بگذارد. درواقع پرسپولیس باید به نوعی تغییر نسل بدهد کاری که برانکو به تدریج در طول 3 سال حضورش در پرسپولیس انجام داد.تیمی که در لیگ شانزدهم موفق شد قهرمانی را جشن بگیرد، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، امید عالیشاه و سروش رفیعی در ترکیب تیم پرسپولیس حضور دارند نقطه مشترک این چهار بازیکن، عبور آن‌ها از مرز ۳۰ سالگی است. وحید امیری ۳۵ ساله است و سروش رفیعی در ۳۴ سالگی جام را بالای سر برده و امید عالیشاه شمع ۳۲ سالگی را فوت کرده و علیرضا بیرانوند هم ۳۱ ساله شده است.

اما آن‌ها تنها بازیکنان پا به سن گذاشته پرسپولیس نیستند. مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، عبدالکریم حسن، حسین کنعانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سعید صادقی و عیسی آل کثیر ۹ بازیکن دیگری هستند که از ۳۰ سالگی رد شده‌اند.

جالب اینکه علی نعمتی و مهدی ترابی نیز در طول فصل آینده ۳۰ ساله خواهند شد تا درمجموع برای لیگ بیست و چهارم، پرسپولیس تنها شش بازیکن بزرگ‌سال زیر ۳۰ سال داشته باشد: احمد گوهری، وحدت حنانوف، سینا اسد بیگی، محمد خدابنده لو، اوستون اورونوف و مهدی عبدی. از بین این نفرات نیز جدایی حنانوف قطعی شده و گوهری و عبدی نیز احتمالاً جدا خواهند شد.

به نظر یک خطر جدی برای پرسپولیس است که به زودی تعداد کثیری از آن‌ها باید از صحنه فوتبال حرفه‌ای کنار بروند. جالب اینکه از بین این 15 بازیکن، پنج نفر مرز ۳۳ سالگی را هم پشت سر گذاشته‌اند تا به روزهای پایانی فوتبال خود نزدیک شوند. پرسپولیس برای فصل آینده هنوز جای خالی در لیست بزرگ‌سالان خود ندارد و تهیه اسکواد ۱۹ نفره مناسب، شاید مهم‌ترین چالش سرمربی فصل بعد قرمزها باشد؛ جایی که او باید ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را به کار بگیرد، تیمی که هم تجربه و توانمندی رقابت برای قهرمانی را داشته باشد و هم از عنصر جوانی و انرژی بالا برخوردار شود.

در همین راستا شنیده می شود که یکی از بازیکنانی که احتمالاً به خاطر سن بالا از پرسپولیس جدا شود کسی نیست جز وحید امیری ستاره ای که بیشتر فصل گذشته را به خاطر مصدومیت از دست داد و به رغم اینکه در هفته های پایانی بازی های خوبی را به نمایش گذاشت اما هیچ وقت در ترکیب فیکس تیم قرار نگرفت و همیشه به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمد. برای همین شنیده می شود هافبک 36 ساله پرسپولیس فصل شانس کمی برای حضور در این تیم دارد.

از سوی دیگر نیز شنیده می شود بعد از صعود خیبر خرم‌آباد به لیگ برتر گویا خود وحید امیری در نظر دارد که سال آخر فوتبالش را در تیم شهرش بگذارند و بعد از فوتبال خداحافظی کند. امیری از ناحیه کمر جراحی شه و مصدومیت‌های پایپی و نیز بالا رفتن سمش او را مجاب کرده که هرچه زودتر از فوتبال خداحافظی کند و اینکه چه بهتر این خداحافظی در اوج باشد. اول اینکه با قهرمانی از پرسپولیس رفته باشد ونیز آخرین سال فوتبالی‌اش را در زادگاهش بگذراند و سپس باافتخار از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #وحید امیری #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها