احضارو بازداشت‌های جدید در راه است
101533
هم‌بندی ها سلام!
19 خرداد 1403 11:26
در روزهای پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران به یکباره خبر فساد در فوتبال ایران همه را شوکه کرد خصوصا اینکه برای نخستین بار قوه قضایه در این خصوص کوتاه نیامده و با جدیت به دنبال محکوم کردن مجرمان و نیز بررسی سایر ابعاد فساد درفوتبال است تا بعد سال ها ریشه فساد در فوتبال را خشک کنند.

روزنامه گل

در روزهای پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران به یکباره خبر فساد در فوتبال ایران همه را شوکه کرد خصوصا اینکه برای نخستین بار قوه قضایه در این خصوص کوتاه نیامده و با جدیت به دنبال محکوم کردن مجرمان و نیز بررسی سایر ابعاد فساد درفوتبال است تا بعد سال ها ریشه فساد در فوتبال را خشک کنند.دادگستری استان کرمان شروع کننده مبارزه با فساد در فوتبال بود و با احضار چند مدیر فوتبالی و نیز یک فرد رسانه ای معروف استارت اولیه را زد. ابتدا فدراسیون فوتبال در این خصوص زیاد صحبت نکرد و قصد نداشت که این موضوع رسانه ای شود اما وقتی پیگیری دادگستری کرمان را دیدید و نیز اسامی افراد منتشر شد بالاخره قبول کرد که چند مدیر فدراسیون در رابطه با فساد گویا دست دارند و برای همین طی یک اقدامی آن ها را از کار برکنار کرد. هرچند که در همین راستا فدراسیون ابتدا معتقد بود که باید جرم محرز شود و بعد با اسامی و آبروی افراد بازی شود ولی دیگر کار از کار گذشته بود و گویا مسئله خیلی جدی تر از برداشت های روسای فدراسیون فوتبال بود.

البته در این میان نام باشگاه مس رفسنجان هم در میان آمد و بر اساس اخبار منتشر شده مسئله فساد در این باشگاه و نیز افراد مضنون مربوط به سال 1400 بود همان سالی که مس به لیگ برتر صعود کرده بود در ادامه مبارزه با فساد و پس از بازجویی های انجام شده،بازداشت مدیران مربوط به بحث فساد درفوتبال بیشتر شد و سرنخ های بیشتری در این خصوص به دست آمد و مرتبا افراد بیشتری از سوی قوه قضاییه احضار شدند.

در همین راستا هفته گذشته بعد از احضارهایی که صورت گرفت ابتدا خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران بازداشت شد. البته براساس شنیده ها وی تنها بازداشتی نخواهد بود چون سیل اصلی بازداشتها در راه است و قرار است مدیران و مسوولان زیادی در باشگاه ها و فدراسیون فوتبال بازداشت یا احضار شوند.این را هم باید اضافه کنیم با توجه آخرین اخبار و جزئیات در خصوص پرونده فساد در فوتبال ایران و نیز با توجه به بازداشت رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و برخی مدیران و افراد حاضر در پرونده فساد در فوتبال، باید منتظر افشاگری‌های خداداد افشاریان بعد از دادگاه باشیم. گویا رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال که به اتهام رشوه بازداشت شده است لایه‌های جدیدی از فساد را رو خواهد کرد.البته در پی بازداشت خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، گمانه‌زنی‌ها از وسعت پرونده در چند باشگاه لیگ برتری و مدیران آن حاکیست.

گفته می‌شود خداداد افشاریان در مورد برخی از مدیران، اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد موضوع رشوه به داوران، فقط مرتبط به یک باشگاه لیگ برتری نیست و پیشنهاد‌های تطمیع کمیته داوران، نزد خداداد افشاریان محفوظ است.با توجه به احتمال محکومیت رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال (هنوز رای‌ای صادر نشده است) و برخی مدیران و افراد حاضر در پرونده فساد در فوتبال، باید منتظر افشاگری‌های خداداد افشاریان بعد از دادگاه ابتدایی باشیم چرا که او به احتمال زیاد، اگر قرار باشد نام وی در پرونده فساد در فوتبال مطرح شود، خیلی از مدیران را که در سال‌های اخیر اقدام به فساد در فوتبال داشته‌اند، با خود به محکمه می‌کشاند.

همانطور که گفتیم پای چند باشگاه فوتبالی از جمله تیمهای صنعتی و نیز یک باشگاه پر طرفدار لیگ برتری هم در میان است و در همین راستا ابتدا احتمال می‌رود در صورت احراز قطعی محکومیت باشگاه مس رفسنجان، این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند و از سوی دیگر، باشگاه‌های متخلف و مشهور دیگر نیز با احکام سنگینی روبرو شوند.خوشبختانه این باردر راه مبارزه با فساد پای محاکم قضایی در میان است و بعید می‌دانیم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بتوانند با کدخدامنشی ماجرا را فیصله بدهند. در ادامه بررسی پرونده فساد بزرگ باشگاه مس رفسنجان، طی هفته‌های گذشته افراد زیادی تحت تعقیب قرار گرفتند و حتی بازداشت شدند. عده‌ای چند شب تحت بازجویی قرار گرفته و در بازداشت به سر بردند و عده دیگری هم با قرار وثیقه آزاد شدند. در ادامه تلاش نهادهای نظارتی برای پاکسازی فوتبال، چند چهره دیگر فوتبالی هم از سوی دادگستری دعوت شدند تا مستندات خود را در خصوص اتهامات وارده ارائه کنند.

در این خصوص یکی از سرمربی‌های مطرح لیگ برتری هم پایش به این پرونده باز شده و به دادکستری احضار شده است. این سرمربی مطرح که چند سالی است در تیم‌های مختلف کار می‌کند، ممکن است به دلیل اتهامات زیاد واردشده به او با محرومیت سنگین روبه‌رو شده و حداقل ۲ سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شود!

در همین راستا یک مدیر مطرح در فدراسیون فوتبال هم به دادگاه احضار شد و قرار بود که بازداشت شود اما با دخالت چندتن از مدیران ارشد فوتبال بازداشت او با وثیقه سنگین فعلا لغو شد تا او فعلا آزاد باشد ولی بادید در دادگاه جوابگو باشد چون بر اساس شنیده ها این مدیر مطرح فدراسیون فوتبال با یک باشگاه مطرح لیگ برتری و پرطرفدار در ارتباط بود و گویا به نفع تیم فوق احکامی را صادر کرده است.حال باتوجه به توضیحاتی که دادیم باید بگویم در هفته پیش رو شاهد احضارو بازداشت چند مدیر فدراسیون فوتبال حتی سازمان لیگ ، چند مدیر باشگاه مطرح پرطرفدارلیگ برتری و همینطور مربی و حتی داورخواهیم بود.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها